söndag 16 november 2014

Vinter

Vinter har det definitivt blivit här i norr. Marken är frusen och en hel del snö har fallit - och också tinat bort. Våra Ice-bugs är suveräna att ha under promenaderna på isiga vägar. Förstår inte hur vi klarade oss utan....

På marken är temat för veckans fototriss. Vad finns där - jo förutom snö och is sticker en del gröna grässtån upp. Och en konstfullt målad sten som bryter av de många nyanserna av grått! Denna bildserie tog jag under en promenad längs det frusna Bodträsket i gråvädret.




19 kommentarer:

  1. Det ser verkligen vintrigt ut hos er och kylan och snön kommer säkert hit också inom kort.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  2. Ser man på. Lite vinter finns det allt någonstans i Sverige.
    Kan du vara snäll och skicka hit den!

    SvaraRadera
  3. Snyggt med vitt och lite ljusare värld att leva i ,bra så länge det är några centimeter ,kram Nette

    SvaraRadera
  4. Den stenen gjorde mig glad, gillar sånt där med lite humor mitt i det grå. Ni har kallare än vi men gråheten verkar vara densamma!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  5. Underbart att få se något med färg! Är så förtvivlat trött på gråväder! Inte ens lite snö har vi som lyser upp! Har spelar boule på em, knappt att vi såg lillen i gråvädret!
    Ha en skön söndagskväll!

    SvaraRadera
  6. Visserligen grått, men vackert ändå. Stenen ser självlysande ut!

    svar: hjorten hos mig var definitivt mer intresserad av att ragga upp en partner än att få vara med på bild!

    SvaraRadera
  7. Tackar för den härliga stenen som verkligen livar upp landskapet och inte minst mörkret.
    Å japp, köpte Icebugs för två år sedan. Ifjol var det ju så varmt att jag inte behövde använda dom. Men 2012 var bugsen rena livsförsäkringen. Å alltid har man varma fötter också:-)

    SvaraRadera
  8. Kanon triss och jag gillar inte riktigt vintern...
    inte heller surströmming,
    inte heller palten...
    hur kan jag vara norrlänning igentlingen ??
    Men jag gillar din triss och den sista bilden på den vackra stenen fallaer jag som en fura för...

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  9. Åhh, så härligt med snö! Här är det fortfarande tråkigt bart. Stenen är superläcker, vackert trissat!

    SvaraRadera
  10. Fina bilder även om jag inte längtar efter kylan. Den första bilden är jätte vacker!!!!

    SvaraRadera
  11. Gråväder, även om det är lite vitt på marken. Precis lagom mycket snö för min smak. :)
    Fast var är solen???
    Fina bilder fick du i alla fall ihop, och stenen pryder verkligen sin plats. :)
    Berit E

    SvaraRadera
  12. Skön triss! Kunde lika gärna vara en dimmig dag i början på maj som en grå dag i november. En otroligt vacker sten! Jag anar ett samiskt motiv. Vad berättar stenen?

    SvaraRadera
  13. Vilken läcker sista bild!!!! Helt oväntat i allt det grå. Snyggt!

    SvaraRadera
  14. Jaså finns det mera Norrbottningar med ;.)
    En Pitbo är jag!
    Fina trissar och helst den sista bilden/ kram

    SvaraRadera
  15. Läcker sten som väcker min nyfikenhet! Vem har målat den och vad föreställer bilderna? Trots riktigt läcker sten blir ettan min favorit, kallt och grått men så vackert!

    SvaraRadera
  16. Fint att få se lite snö. Här i söder är det barmark än, men vi får nog vår beskärda del vad det lider. Finfin triss.

    SvaraRadera
  17. Stenen är ju helt fantastisk! Om jag blev beklämd av bild två, så blev jag desto gladare av stenen!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.