tisdag 20 oktober 2009

Fotojobb

Ikväll har det blivit fotojobb för hela slanten. Känner mig lite som trollkarl när jag får redigera foton, plocka detaljer, fixa och greja. Tid tar det förstås. Glömmer tid och rum när jag är igång. Fick en bok om Photoshop av en god vän i somras. Den ska jag fördjupa mig i framöver under kulna vinterkvällar.

Önskar att jag hade möjlighet att vara ute och fota mer. Tidiga morgnar med dimma och fint ljus. Sena eftermiddagar med flammande himmel. Frostiga buskar och vajande fröställningar. Oj så mycket spännande det finns att föreviga med kamerans hjälp. Som dessa krumelurer:

Tid ja - råkade kika på minpension.nu häromdagen. Gjorde inte vågen precis. Det är nog bara att inse att det tar några år innan jag blir "friherrinna" och kan råda över min egen tid. Särskilt som jag har idéer om resande och andra aktiviteter som kräver att det finns något i börsen som prasslar...

Fikade rättvist på jobbet idag. Bra med aktiviteter som får oss att fundera på hur omvärlden har det. Fullmäktige röstade nej till att vi skulle bli Fairtrade city på senaste mötet. Orsaken var visst att "Uppdrag granskning" pekat på att det är LO som är stora vinnaren i rättvisehandeln och inte hantverkarna och odlarna. Måste ta reda på mer fakta om detta. Hur som helst så ska det bli spännande att läsa resultatet av "fikautmaningen" i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.