torsdag 5 november 2009

Hem ljuva hem

Så skönt att vara på hemmaplan igen! Har tillbringat tre dagar i gurkstaden på kurs. Intressant förstås. Man lär sig alltid något nytt, får nya idéer och knyter nya kontakter. Och så får man ibland tillfälle att se en ny del av vårt land.

Men så är det avigsidan. Resandet. Det tar så många timmar att förflytta sig från A till B. Har man tur slipper man åka med fakiren - första morgonplanet - och stiga upp före den hornprydde på morgonen. Då är jag ingen kul typ......

Denna gång blev det förmiddagsplanet söderut. Lång väntan på flygbussen. Så lång att en balja te och en baguette + senare en jättemuffins och en juice slank ner. Tidtabellen gjordes ju inte efter planen som kommer längst bort ifrån. Hann förstås med ett obligatoriskt besök på den välsorterade Pressbyrån också för inköp av Scrapbookingtidning! Ny inspiration...

Det går väl an med allt bökigt resande på väg till kursen, men på väg hem känns det extra tufft med väntandet, vankandet på flygplatsen och kuskandet i olika fortskaffningsmedel. Man vill ju bara hem - Nuuuu!

Vi bor verkligen i ett avlångt land! Av någon outgrundlig anledning så är dessutom avstånden kortare från norr till söder än tvärtom.

Tur att jag bor i en liten stad med hyfsat - 6 km - gångavstånd till jobbet.

När jag äntligen efter alla vedermödor kom hem hade min omtänksamme man värmt bastun. Han visste vad jag behövde. Sov som klubbad efter en stund i värmen.

Lärdomar under dessa dagar:
* Jag kan inte vara på två ställen samtidigt hur gärna jag än vill
* Ta en promenad istället för ett wienerbröd så fungerar hjärnan bättre
* Tvätta din vita bh med kulörtvättmedel så grånar den inte
* Livet beror på vilken varg du matar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.