tisdag 24 november 2009

I månad kvar

- till julafton - och ännu kortare tid till vintersolståndet!!!

Vart har denna höst tagit vägen? Snart har den värsta perioden på året för min del passerat tack och lov. Mörkret gör mig så eländig och trött. Borde befinna mig på något soligt och varmt ställe om jag - eller snarare min kropp fick bestämma. Årets agenda har inte omfattat någon sådan resa.

Ändå har hösten varit rätt dräglig. Kan det bero på att vi varit ute i skogen rätt mycket kanske. Utnyttjat dagarna när vi varit lediga. Försöker också ta mig ut en stund varje dag under lunchen på vardagarna för att få en dos dagsljus.

Nu har staden prytts med ljusslingor och granar i långa banor. Inget tänt ännu. Kommer väl till helgen kantänka då det är julskyltning. Hänger inte alls med i dom svängarna. Vad då jul??? Har det med åldern att göra kanske? Eller är det väderberoende?

Vill inte alls dras med i någon hysteri vare sig när det gäller städning, bakning eller matlagning. Klappar blir det till barnen. Vad som däremot känns viktigt är att kunna vara ledig och njuta av att vara tillsammans med familj och vänner. Spela spel, lägga pussel, laga god mat.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.