torsdag 25 november 2010

Burrr!!!

Minus 20 och svag vind. Konstaterar än en gång att min tid inte är nu. Vilken tur att jag inte har utejobb!!

Mörkret gör mig så eländig. Har fruktansvärt svårt att ta mig ur sängen. Och det tar en lång stund innan jag kan se klart.

Saken blir väl inte bättre av att jag avskyr lysrör, så jag har lite skum belysning i mitt arbetsrum. Borde väl gå på ljusterapi för att få kroppen att förstå att det inte är natt jämt. Det går åt många koppar te och glasvis med vatten för att jag ska hålla mig någorlunda vaken och alert hela dagarna!

Idag for jag hem under lunchen och fick syn på en massa vackra iskristaller som glänste på verandafönstret i solskenet. Dagens höjdare!

5 kommentarer:

  1. Men oj så vackra iskristaller på ditt fönster.
    Vilken konst naturen kan bjuda på ibland...eller rätt ofta.
    Ja du kan bara hålla med dig om att man blir så trött å eländig av mörkret...måste alltid ha värmeljus tända så man ser något ljus.
    Men tur vi har advent på söndag, dec. brukar vara lite mera hoppfull på någotvis.

    Ha d så gott i mörkret och tänd ljus/Kram.

    SvaraRadera
  2. Hahaha vi satt visst å skrev kommentar samtidigt ikväll =)

    SvaraRadera
  3. Ja, nu gäller att ta vara på de korta ljusstunderna, men naturliga sådana är det ont om.
    Fantastiskt fina iskristaller lyste upp din väg en stund i dag i alla fall. Jättefin bild!
    Till helgen får du tända massor med ljus och stjärnor för att motverka det jobbiga mörkret.
    Ha det gott! /SA

    SvaraRadera
  4. GRATTIS såg att du kommit till final med din resa på SöndagsTrissen.
    Nu ska jag in å rösta....

    SvaraRadera
  5. Vilken underbart vacker bild. Något gott och vackert kommer det verkligen ur kylan. Det gnistrar och lyser underbart i ditt foto.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.