tisdag 23 november 2010

Fukt i garderoberna

Jag har visst fukt i mina garderober! Mina kläder krymper så förskräckligt. Särskilt byxlinningar och blusknäppningar har drabbats. För det kan ju inte vara så att jag äter för mycket och rör mig för lite. Det brukar ju andra drabbas av då och då, men inte jag inte - säger min reptilhjärna.

Mitt bättre jag har börjat åtgärda saker och ting inför Beach 2011. Bland annat med en "drickdag", som infaller idag. Konsumerar tyvärr inga ädla drycker som vin t ex utan mjölkdrinkar och näringssmoothies av betydligt simplare slag. Och så mängder med te för att hålla mig varm. Åh vad jag längtar till imorgon! Vanlig frukost och så ett spinningpass på det.

Under tiden läser jag matrecept och planerar kommande måltider. En favoritingrediens är vitlök. Den på bilden har rest långt! Från sydfrankrike har den färdats med oss i bil ända hit till Norrbotten. En resa på ca 350 mil.


Maria med Tisdagstema har resa som tema denna vecka. Se fler foton där!

9 kommentarer:

  1. Tänk om man kunde få följa med på den resan :)

    SvaraRadera
  2. Attans, besvärligt med fukt! :)
    Och en härlig resa för vitlöken, fast just nu skulle jag vilja göra den åt andra hållet. Vi har fått massor med snö idag!

    SvaraRadera
  3. Det där med fukten och krympta kläder har drabbat mig också. Jag är lika oförstående angående orsaken.:)
    Du gör det bra som har börjat åtgärda det hela!
    Ha en bra tisdagskväll!

    SvaraRadera
  4. Vitlök är nog bra om man ska dra in på kilona ... ökar förbränningen, är det inte så?

    SvaraRadera
  5. Hahaha ja du vem har inte fukt i garderoben, måste vara vattenskadan vi hade i höstas som gör att kläder krymper.
    Får nog ringa försäkringsbolaget...=)
    Snygg resa för vitlöken...

    Ha en finfin kväll.

    SvaraRadera
  6. Det där med fukt i garderoben känner jag igen...*skrattar*

    SvaraRadera
  7. Aha, då förstår jag varför kläderna sitter så konstigt. Snygg tolkning på temat. Det är en lååååång resa för vitlöken. :)

    SvaraRadera
  8. Jo vi är nog många som drabbats av den där fukten, den är lömsk, slår till när vi minst anar det. Rätt som det är bara, så finns den där. Och visst är det konstigt att den ofta kommer efter en tids VÄLMÅENDE?
    Blir man kanske lite slarvigare då med att stänga garderobsdörrar och annat, så fukten kan krypa in?
    Apropå vitlöken, som också är en favorit hos mig, peta ner några klyftor i en kruka. Snart börjar de gro och du kan klippa "vitlöksgräslök", kanongott!

    SvaraRadera
  9. Trodde det bara var här i vårat gamla torp som fukten kröp in...Försöker vara duktig och ta långa stavpromenader, men sen är det så förbaskat lätt att sjunka ned i soffan framför tv:n med något gott...
    Här går det också åt mycket vitlök, det sägs att det håller varulvar på avstånd, och det stämmer, har inte sett någon än...
    Ha det så gott i novembermörkret!!
    Kram

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.