söndag 21 november 2010

Resa

Dagens utmaning i fototriss är resa. Jag reser i tankarna mellan fantastiska platser jag besökt, från norra Norge till södra Europa. Naturen är det som fascinerar mig - och ljuset.

Resan startar i Reine på Lofoten. En plats jag aldrig glömmer. Vid vårt besök strålande sol, havet nästan spegelblankt. Hisnande vyer.

Sedan kommer en kväll Sydtyskland. Den sjunkande solen målade molnen i rosa och bergen sveptes i dimmor. Satt på hotellets balkong och bara njöt.

Till sist en annan kväll, denna från Piemonte i Italien. Vidsträckt utsikt över vinbergen i Barolodistriktet. Solen sjunker ner bakom bergen i horisonten. Syrsorna stämmer upp sin serenad...


Klicka på bilderna så blir dom större! Vissa kan du klicka upp ytterligare.

Denna vecka är det tävling! Vinsten är ett presentkort hos Solresor. Vart jag skulle åka? Jo till Argentina. Ett för mig outforskat land. Har läst om fantastisk vacker natur, spännande mat- och vinkultur.

40 kommentarer:

  1. Som underbara vykortsminnen!

    SvaraRadera
  2. Du har verkligen fångat DET i dina bilder! Vackert!! Och en till resa på min önskelista....Lofoten. :)

    SvaraRadera
  3. Så vackert du fångat det sköna landskapet!

    SvaraRadera
  4. Snygg triss, favorit blir bild ett dit vill jag åka;-)

    SvaraRadera
  5. Ja jag blir helt vild på att resa när jag ser din triss..att resa är livet.Vackert..så vackert..

    SvaraRadera
  6. Härliga bilder men bild ett är helt outstanding, så den blir min favorit!

    SvaraRadera
  7. Norge har ett galet häftigt landskap! Fina bilder allihopa:)

    AX

    SvaraRadera
  8. Wooow, vilka bilder!! Argentina?? Låter spännande, har jag aldrig tänkt på faktiskt som resmål förut. Jag drömmer om Skottland, att resa runt med bil och se alla olika landskapsbilder, det karga vid havet och sen alla vackra böljande hedar. Skulle gå åt några minneskort till kameran då...
    Ha en skön söndag!!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Fina resmål, vackert illustrerade i dina bilder.

    Argentina? Kunde inte ha valt ett bättre resmål. Jag vill gärna se mer av landet.

    SvaraRadera
  10. wow, vilken underbar resa du delar med dig av, dessutom fantastiska foton!!!

    SvaraRadera
  11. Vilka bilder vilka bilder sitter andäktigt framför datorn med tappad haka och glor och glor - så fantastiska bilder!

    SvaraRadera
  12. Vilken underbar resa du tar med oss på, fantastiska bilder på såå vackra motiv. Bild 1 blir min favorit, undrar varför jag aldrig varit där:)?

    SvaraRadera
  13. Jag följer gärna med på din resa! Sådana underbara foton! Och sista bilden från Italien ... jag bara njuter!

    Och Argentina - here we come! :)

    SvaraRadera
  14. Först: Tack för titt-in och kommentar hos mig. Det värmer. :)

    Sen: Vilka helt magnifika resbilder du bjuder på. Så skiftande vyer men helt fantastiskt vackra på sitt eget vis.

    Stort tack!

    SvaraRadera
  15. Åh, så vackert! Så ressugen jag blir av ditt inlägg!

    SvaraRadera
  16. Vacker Triss! Underbara färger! / Anna

    SvaraRadera
  17. Finfin triss. Gillar verkligen den första bilden med sin fina spegling. Såååå vackert.
    Ha en skön kväll.

    SvaraRadera
  18. Två favoriter har jag i din triss. Just nu lockar sista väldigt mycket, men till sommaren kunde jag gott tänkt mej Lofoten, magiskt vackert foto därifrån!!

    SvaraRadera
  19. Att vandra i tankarna från olika resor man gjort, är goda minnen.

    Något som man alltid kan återvända till. Så fina bilder också.

    Kram Lissen

    SvaraRadera
  20. Fantastiskt vackra bilder. vilka resor du har gjort.

    SvaraRadera
  21. Underbara bilder från en verklig drömresa som jag kan förstå:)

    SvaraRadera
  22. Helt fantastiska bilder. Lena/isis

    SvaraRadera
  23. Ettan jag säger bara ettan i din fototriss vilket foto.
    Jag bara skulle vilja åka dit.
    Så vackert så man får ståpäls över hela kroppen.
    Och den pälsen behövs idag vi har -20....en kall morron alltså.

    Ha en finfin måndag.

    SvaraRadera
  24. Åååhhh så vackra bilder! Kan inte välja vart jag vill åka så jag skulle nog vilja besöka alla dessa platser.

    SvaraRadera
  25. Härlig blandning med underbara vyer. Det är många mil mellan dem.Till den första och sista längtar jag själv till.Ha de gott. Anita

    SvaraRadera
  26. Så vackra bilder och underbara miljöer. Jag har en längtan att besöka Lofoten nån gång. Det verkar så vackert där. Förhoppningsvis är det fint väder också för det gör ju allt mycket vackrare.

    SvaraRadera
  27. Åh så vackra landskapsbilder!

    http://fotochip.blogspot.com/

    SvaraRadera
  28. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  29. underbara bilder till fototriss :) jag är också med http://bit.ly/fHYkTo :)

    SvaraRadera
  30. Grattis - du är i final i Fototriss tävling! Omröstningen pågår fram till söndag kväll, lycka till!

    SvaraRadera
  31. Så vackra bilder och så fint du berättar om din resa. Argentina är nog mycker värd en resa.

    SvaraRadera
  32. Grattis till att vara i final. Jättevackra bilder och du får min röst :) Trevlig helg!

    SvaraRadera
  33. Åh! Spegelblank vattenyta. Riktiga berg. Himlar som ser ut som en akvarellmålning. Under livsnjutning :)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.