måndag 29 november 2010

Julhysteri

Efter att ha varit ute på stan i Bodö ett par timmar kan jag bara konstatera att vårt västra grannland lider av samma hysteri som vi i Svedala! Visst kan jag tycka att det är vackert med ljus och stjärnor i fönstren och någon ängel eller tomte - men inte dessa mängder med tingel tangel som butikerna bjuder ut till oss konsumenter. Hyllorna svämmar över av lull lull som vi förväntas bära hem. Hälsosamt för plånboken är det då rakt inte heller.

För min del skulle jag gärna hoppa över julen. Ta mig iväg någonstans med man, barn och barnbarn där det är lugnt och skönt. Äta gott och bara vara.

3 kommentarer:

  1. Ja men absolut!! Skulle jättegärna ta med mig de närmaste och bara åka bort, bara vara tillsammans och njuta av det! Fast tror det stöter på problem att införa det...Nu firar vi inte så våldsamt ändå ska väl erkännas, jag vart mättad när jag jobbade i livsmedelsbutik förr, när julen kom orkade jag knappt se julmat. Folk blir ju nästan hysteriska.
    Ha en skön måndagskväll!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja visst är det hystteri med både vad det gäller julklappar o julmat. Men att åka bort från julen det skulle jag inte vilja.I år har vi bestämmt att ta det lite lugnare med både det ena och det andra. Det är ju ett liv efter julafton också.
    Å du visst är det typiskt för mig också att fota alla dessa barnbarn. Fast det temat missade jag.

    SvaraRadera
  3. Jag har samma åsikt som dig och skrev något sådant i ett inlägg tidigare i veckan.

    Bara mysa ...

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.