onsdag 17 november 2010

Ny apparat

Efter ett antal år - kanske femton - var det förra helgen dags att pensionera min gamla trotjänare i köket. Uppdaterade den maskinella utrustningen med en foodprocessor modell halvstor. Har aldrig ägt en så´n förut, bara mindre varianter som mixat, rivit och skivat bra.

Kikade i flera butiker, jämförde prestanda och priser. Fastnade till slut för en Bosch som såg förtroendeingivande ut och hade ett hyfsat pris. När vi packade upp det stora paketet här hemma visar det sig att apparaten har fler funktioner än jag trott. Den kan mixa, vispa, knåda, riva, pressa, passera, centrifugera.....

Oj så spännande!! Nu ska här testas!!

4 kommentarer:

  1. Hej och tack för din kommentar! Nej, några tips på att organisara bilder har jag inte. Gör nog ungefär som du beskrev, år, årstider, tema med mera.
    Skaffade ju Photoshop elements för en tid sedan med tillhörande kursbok. De 53 första (!) sidorna handlar just om hur man organiserar sina bilder...*suck*. Efter den upptäckten har jag endast bläddrat lite förstrött i boken.

    SvaraRadera
  2. Jag funderar starkt på att byta min idag inköpta maskin mot en sån som du har köpt, den ser roligare ut. Och kanske lite mera lätthanterlig.

    SvaraRadera
  3. Oj, det är ju nästan så apparaten klara sig själv i köket!! Jag har ett stort tröskverk står i något skåp, riktigt bra till stora degar, men man får se till att man är själv inomhus och har hörselkåpor på sig...den åker väl fram lagom till saffransbullarna nu till advent. Jag bakar alldeles för sällan enligt mannen i huset, undra på det, det är ju någon som hela tiden äter upp det.
    Ha en riktigt bra torsdag!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Oj, en bra hjälpreda i köket med andra ord.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.