onsdag 3 november 2010

Packa om resväskan

Gråhösten fortsätter. Regnet hänger i luften men inne är det varmt och gott.

Har ägnat mig åt att läsa M Magasin ikväll och inspirerats av alla fantastiska Mappisar - Mogen Attraktiv Pionjär Person.

"Packa om ditt bagage för resten av livet" - lyder en rubrik. Det handlar om att utvärdera vad du lärt dig, se vad du släpar på och bestämma vad du tycker är värt att ta med på resten av resan och vad som är skönt att få lämna kvar.

Målet är att skapa det goda livet:

- Bo på en plats där du känner att du hör hemma
- Lev omgiven av människor du älskar
- Ägna dig åt något som är meningsfullt

Mycket tänkvärt. Dags att ta en allvarlig funderare.....

5 kommentarer:

  1. Mycket tänkvärda ord, det ska jag verkligen ta till mig å fundera på.
    Förresten vilket snygt foto med frostnupna bär.

    Ha d gott vännen.

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga färger i ditt foto! Och tänkvärda ord...
    Tack för besöket och kommentaren hos mig.
    Må så gott!
    Ninni

    SvaraRadera
  3. Jag har ju nyss packat om min väska.
    Jag läste också den tidningen nyligen och konstaterade att precis så har jag gjort!!!
    Kul att få facit i efterhand.

    SvaraRadera
  4. Men herregud, skulle det vara nåt nytt?
    Så har det fungerat i alla tider!

    SvaraRadera
  5. Ja det kanske inte är ngt nytt - men knappast det man funderar på förrän barnen flugit ut och man ser slutet på arbetslivet i horisonten....

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.